Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
PIERWSZY ZJAZD KÓŁ NAUKOWYCH INFORMATYKI I
SEJMIK MŁODYCH INFORMATYKÓW W ŚWINOUJSCIU.
Dzień-1.
Od 6 do 8 wrzesnia 2006 r. mialem okazje uczestniczyc w kolejnej letniej imprezie w Swinoujsciu.  Nia byl
Pierwszy Zjazd Kol Naukowych Informatyki i Sejmiku Mlodych Informatykow.  Impreza ta
okazala sie duzo ciekwsza niz wczesniej przypuszczalem i ucsestnictwo w niej bylo darmowe.
Przez 3 dni mieszkalismy w ladnym i wygodnym Osrodku Wypoczynkowym Meduza w Swinoujsciu.
Jako opis tej imprezy podam tu wybrane fragmenty techblogu Przemka .
Jego oryginalny tekst znajduje sie pod http://metal.eu.org/techblog/2006/09/11/relacja-z-zpkni/

Zjazd Przedstawicieli Kół Naukowych Informatyki zorganizowany był przez KNI BIOS z Uniwerku Szczecińskiego. Trwał 3 dni (6-8 IX) i odbył się w Świnoujściu. Udział wzięło ok. 10 kół.  Zjazd  ten połączył się z Sejmikiem Młodych Informatyków organizowanym przez Polskie Towarzystwo Informatyczne .

Po otwarciu prelekcję wygłosił prezes PTI Andrzej Marciniak. Prezes przedstawił w swojej prezentacji historię
PTI oraz obszary ich działania.

Kolejnym punktem programu były prezentacje wybranych kół naukowych. Jako pierwsze wystąpiło koło “Sphere” z Politechniki Gdańskiej. Z ich prezentacji największe wrażenie zrobił na mnie MoonEdit - coś jakby Notatnik multiplayer. ;)
Drugim kołem był AGHowski “Kernel”, reprezentowany przez ich prezesa. Z ich projektów, oprócz kultowego LUMDu, moją uwagę zwrócił MISIO - system wspomagający pracę dziekanatu.

Po Kernelu wystąpił przedstawiciel KNI AE - ale to nie byłem ja, tylko Brainac (dane osobowe utajniono ;)). Prezentacja naszego koła była najdłuższa bo mamy najdłuższą historię (30 lat - widać było, że publiczności szczęki opadły :D). Treści naszej prezentacji przytaczał nie będę bo naszą historię i opis naszych działań można przeczytać na naszej stronie (jak serwer wróci po remoncie UOO :/).
Jako ostatnie wystąpiły przedstawicielki organizatorów - KNI BIOS. Wysłanie dziewczyn było niezłą marketingową sztuczką ale na pewno nie przyćmiło wrażenia jakie na publiczności pozostało po krakowskiej reprezentacji. :) Z prezentacji BIOSu zapamiętałem organizację “Ferii z komputerem” dla dzieci z domów dziecka - sympatyczna inicjatywa.

Po prezentacjach kół wystąpił Bogdan Pilawski z BZWBK i opowiedział jak działają europejskie i światowe systemy transakcji bankowych. Jego prezentacja była bardzo ciekawa i ubarwiona anegdotami.

Po ostatniej prelekcji nastąpiła godzinna przerwa w trakcie której udaliśmy się na plażę. Po przerwie czekała nas uroczysta kolacja - świetne jedzenie, wino, wódka… normalnie full wypas(tm)! :D I na tym zakończę relację z dnia pierwszego bo szczegółów picia przytaczał nie będę. ;)

Kolejnego dnia po śniadaniu nastąpiła dyskusja o certyfikowaniu umiejętności informatycznych.
Byli tylko przedstawiciel ECDL oraz przedstawicielka Microsoftu. Generalnie dyskusja potoczyła się na temat sensowności i kosztów certyfikowania umiejętności informatyków oraz zwykłych użytkowników.

Kolejnym punktem programu była prezentacja sponsora zjazdu - firmy BLStream. Ta część programu odbyła się w osobnej sali, bez uczestników SMI. W oczekiwaniu na prelegentów jednoosobowa reprezentacja KNI PK krótko zaprezentowała działalność swojego koła. W międzyczasie wszyscy uczestnicy zjazdu dostali okolicznościowe koszulki oraz torby na laptopy z logo PTI.
W końcu pojawili się przedstawiciele sponsora i zaprezentowali historię i działalność firmy, oraz powiązania personalne z byłymi i obecnymi członkami KNI BIOS. Zaprezentowali też Blogię - system do pisania na blogach za pomocą telefonu komórkowego. Jest to aplikacja komercyjna więc nie dane nam będzie z niej skorzystać dopóki jakiś operator tudzież inna firma medialna jej nie kupi. Przedstawiciele firmy wspomnieli też o możliwości zakupu przez osoby indywidualne po w miarę znośnej cenie, niestety nie mam żadnego linka. Pod koniec prezentacji przedstawiciele BLStream ogłosili mały konkurs na najciekawsze pomysły zastosowania Blogii - reprezentujący KNI AE s3kvir pascon wygrał firmową koszulkę i czapkę.
Potem nastąpił obiad, a po nim ciąg dalszy prelekcji sponsora.

Następnie (już w ramach SMI) odbyła się zbiorcza prezentacja grup .NET biorących udział w ZPKNI.
Po prezentacji nastąpiła dyskusja nt. przestępczości komputerowej z udziałem m. in. funkcjonariusza Policji z Wydziału Przestępczości Gospodarczej Komendy Wojewódzkiej Policji w Szczecinie.

Na koniec dnia miał być grill, jednak z powodu deszczu został przeniesiony do środka budynku (tzn. mieliśmy w jadalni już przygotowane jedzenie - nie paliliśmy ogniska w środku ;)). Kiełbaski były przepyszne, do tego niemal nielimitowane ilości piwa - znów full wypas(tm). W trakcie i po kolacji sporo rozmawialiśmy z w/w policjantem oraz z kilkoma szczecińskimi wykładowcami. Świetnie się z nimi rozmawiało, owi wykładowcy wciąż czują co to jest studenckie życie, niektórzy z nich nawet ledwo odróżniają się od studentów z wyglądu. :)
Drugi dzień zjazdu zakończyliśmy długim nocnym wypadem nad morze.

Trzeciego dnia najpiere byla dyskusja panelowa na temat innowacyjności i gospodarki elektronicznej.
Po przerwie na kawę studenci znowu mieli osobny program konferencji. Najpierw ja razem z Piotrkiem z KNI PK powiedzieliśmy co nieco o Studenckim Festiwalu Informatycznym, pokazaliśmy zdjęcia i zaprosiliśmy wszystkich na kolejną, jeszcze nie przygotowanę edycję. Potem Tezar i Xun z Kernela zaprezentowali MISIA. I na tym zakończył się ostatni punkt zjazdu. Potem było jeszcze wspólne zdjęcie, obiad i ludzie zaczęli się rozjeżdżać do domów. My mieliśmy pociąg dopiero wieczorem więc zrobiliśmy sobie kolejną wycieczkę na plażę.
W tym miejscu od siebie dodam,  ze obok imprez takiej jak Jesien Linuxowa, Zimowisko Linuxowe TLUG-u i
Pingwinaria bedziemy mieli kolejna. Nia bedzie wlasnie ow Studencki Festiwal Informatyczny,
o ktorym mowa powyzej.

Oto duza ilosc zdjec z tego Zjazdu.

1.) Uczestnicy.

2.) Pomiedzy prelekcjami na tarasie. Towarzyskie rozmowy przy kawie i ciastkach.

3.) Na tarasie.

4.) Przerwa pomiedzy zajeciami.

5.) Na tarasie koledzy z Krakowa i ja z Pingwinkiem. Od lewej Przemek, Piotrek, ja i Filip.

6). Mateusz prowadzi prelekcje.

7). ciag dalszy jego prelekcji.

8). Prelekcja Bogdana Pilawskiego z BZWBK.

9.) Uczestnicy.

10.)

11.) Prelekcja o historii KNI AE.

12.) Ciag dalszy prelekcji o Kole Naukowym.